Saturday 19 September 2020

Catatan September 2020

 Tahun ini adalah tahun ke 9 usia blog sya ini dan usia pun dah jejak 46 tahun, rumah lama ni lama dah ditinggalkan sejak ada 'Laman Muka Buku' 😅  

Perusahaan Penternakan dan Pembenihan Ikan Air Tawar yang saya usahakan dari tahun 2007 sehingga kini alhamdulliah masih bertahan namun sedikit perubahan pada bentuk pengkhususan produk telah berlaku.

Mulai tahun 2015 tumpuan diberikan sepenuhnya pada ternakan Lobster Air Tawar. tiada lagi pembenihan dan ternakan ikan keli, tilapia dan patin. 

Sejak dari tahun itu juga, pelbagai rintangan dan dugaan kami terima dari pelbagai pihak baik agensi kerajaan mahupun perseorangan, kisah itu kami telan dan jadikan panduan dalam meneruskan perniagaan ini serta memajukan industri Ternakan Lobster Air Tawar di negeri Sabah.

insyaAllah untuk artikel seterusnya nanti. saya akan kongsikan nota nota kursus dan tip dalam ternakan LAT yang mana sebelum ini tidak dapat saya kongsikan dalam blog ini kerana diminta oleh pengusaha/penganjur kursus LAT agar tidak berkongsi secara 'OPEN' (PERCUMA) teknik teknik ternakan LAT.  

Jadi tempoh 5 tahun yang saya berikan dengan tidak menulis apa apa di blog ini rasanya telah LEBIH DARI CUKUP serta sekarang juga amad mudah ditemui info info berkaitan LAT di facebook dan youtube.

Maka AZAM saya sempena 1 Safar hari ini insyaAllah akan dikongsikan teknik ternakan LAT dalam blog HATCHERI AIR TAWAR. 

No comments:

Post a Comment